Audyt potencjału innowacyjnego
Jako jedyni w Polsce dysponujemy autorskim narzędziem do badania potencjału innowacyjnego.
Proponowana usługa pozwala na:
- określenie potencjału innowacyjnego firmy,
- ukazanie jej potencjału innowacyjnego na tle:
- najlepszych firm w branży na świecie,
- średnich wartości dla branży w Polsce i w UE,
- zaproponowanie możliwych działań w celu podniesienia poziomu innowacyjności Twojej firmy.
Firma ma możliwość porównania wybranych wskaźników charakteryzujących jej potencjał innowacyjny z wynikami najlepszych firm i średnich wartości w danej branży.
Zakres i metodologia
Audyt innowacyjny obejmuje następujące pola aktywności firmy:
- organizacja,
- analiza rynku i kontakty z klientami,
- produkty, usługi,
- aktywność badawczo-rozwojowa,
- kapitał ludzki,
- zarządzanie finansami,
- audyt technologiczny.
W ramach każdego z pól firma może uzyskać od 0 do 100 punktów (czym większa wartość wskaźnika tym wyższy poziom innowacyjności firmy w zakresie danego pola). Program informatyczny przyporządkowuje firmę do wcześniej zdefiniowanej kategorii firm (mikro, małe, średnie i duże, produkcyjne i usługowe) i na tej podstawie określany jest syntetyczny i cząstkowy potencjał innowacyjny danej firmy w zakresie przyjętych pól innowacyjności.
Wykorzystywane narzędzia
W celu określenia potencjału innowacyjnego firm w ramach wyodrębnionych pól przygotowany został specjalny program informatyczny. Zawiera on bogatą bazę danych o parametrach firm europejskich i krajowych pozwalający na opis audytowanego podmiotu poprzez całą gamę wskaźników. W ramach audytu innowacyjnego przeprowadzane są wywiady z pracownikami poszczególnych szczebli hierarchii w firmie, co pozwala na konfrontację ich opinii.
Efekty
Firma objęta audytem innowacyjnym uzyskuje:
- syntetyczny wskaźnik swojego potencjału innowacyjnego,
- wskaźniki cząstkowe w zakresie poszczególnych pól innowacyjności,
- zalecenia w zakresie możliwości podniesienia poziomu innowacyjności firmy jako całości i w rozbiciu na poszczególne pola,
- wskazania dotyczące możliwości wykorzystania istniejących i odpowiadających sytuacji firmy narzędzi wsparcia ze środków publicznych (np. w zakresie kredytu technologicznego, środków pomocowych, rozwiązań podatkowych, itp.).